OÜ LUNATUM kaebuste, ettepanekute ja küsimuste lahendamise kord
1. Ettepanekute ja kaebuste esitamise kord
1. Ettepanekute ja kaebuste esitamise kord
1.1. Ettepanekutega ja kaebustega tegelemise eesmärk on tagasiside kogumine, asutuse teenuste kvaliteedi parandamine ning klientide, nende lähedaste ja seaduslike esindajate ning koostööpartnerite rahulolu tagamine.
1.2. Ettepanekute ja kaebuste esitamise õigus on kõigil asutuse klientidel, nende seaduslikel esindajatel, lähedastel ja koostööpartneritel. Kaebuse või ettepaneku avaldamise õigus on ka neil, kes on soovinud saada tervishoiuteenust, kuid probleem on tekkinud juba enne teenuse osutamist.
1.3. Kaebuse saab esitada e-kirjaga aadressil info@lunatum.ee. Avalduse võib esitada vabas vormis. Avaldus peab sisaldama avaldaja nime, isikukoodi, aadressi, kontaktandmeid, avalduse aluseks olevaid asjaolusid ning tagasiside saamise vormi (nt posti, e-kirja või telefoni teel). Anonüümseid ettepanekuid ja kaebusi ei menetleta. Kui ettepanek või kaebus on arusaadav ja põhjendatud, siis antakse see asjasse puutuvale spetsialistile edasi.
1.4. Kaebustes või ettepanekutes sisalduvaid delikaatseid isikuandmeid, sh patsientide terviseandmeid käsitletakse lähtuvalt isikuandmete kaitse seadusest, st kõrvalisi ega kolmandaid isikuid ei kaasata ega teavitata, v.a. juhul, kui seda nõuab konkreetse kaebuse lahendamine. Sellisel juhul kooskõlastatakse andmete kasutamine patsiendi või tema esindajaga.
1.5. Suuliselt võib kaebuse esitada otse spetsialistile või asutuse juhatajale eeldusel, et ei soovita kirjalikku vastust ning probleem saab kohese lahenduse ega vaja edasist käsitlust.
1.2. Ettepanekute ja kaebuste esitamise õigus on kõigil asutuse klientidel, nende seaduslikel esindajatel, lähedastel ja koostööpartneritel. Kaebuse või ettepaneku avaldamise õigus on ka neil, kes on soovinud saada tervishoiuteenust, kuid probleem on tekkinud juba enne teenuse osutamist.
1.3. Kaebuse saab esitada e-kirjaga aadressil info@lunatum.ee. Avalduse võib esitada vabas vormis. Avaldus peab sisaldama avaldaja nime, isikukoodi, aadressi, kontaktandmeid, avalduse aluseks olevaid asjaolusid ning tagasiside saamise vormi (nt posti, e-kirja või telefoni teel). Anonüümseid ettepanekuid ja kaebusi ei menetleta. Kui ettepanek või kaebus on arusaadav ja põhjendatud, siis antakse see asjasse puutuvale spetsialistile edasi.
1.4. Kaebustes või ettepanekutes sisalduvaid delikaatseid isikuandmeid, sh patsientide terviseandmeid käsitletakse lähtuvalt isikuandmete kaitse seadusest, st kõrvalisi ega kolmandaid isikuid ei kaasata ega teavitata, v.a. juhul, kui seda nõuab konkreetse kaebuse lahendamine. Sellisel juhul kooskõlastatakse andmete kasutamine patsiendi või tema esindajaga.
1.5. Suuliselt võib kaebuse esitada otse spetsialistile või asutuse juhatajale eeldusel, et ei soovita kirjalikku vastust ning probleem saab kohese lahenduse ega vaja edasist käsitlust.
2. Ettepanekute ja kaebuste menetlemine
2.1. Kõigile saadud ettepanekutele ja kaebustele vastatakse mõistliku aja jooksul, kuid mitte hiljem kui 30 päeva möödudes, avaldajale sobival viisil.
2.2. Kirjalikke ettepanekuid ja kaebusi menetleb asutuse juhataja, kaasates asjasse puutuvaid isikuid.
2.3. Kirjalike ettepanekute ja kaebuste postkasti tühjendatakse iga nädala viimasel tööpäeval.
2.2. Kirjalikke ettepanekuid ja kaebusi menetleb asutuse juhataja, kaasates asjasse puutuvaid isikuid.
2.3. Kirjalike ettepanekute ja kaebuste postkasti tühjendatakse iga nädala viimasel tööpäeval.
3. Ettepanekutele ja kaebustele vastamine
3.1. Ettepanekute ja kaebuste lahendamise ja vastamise aluseks on EV seadus “Märgukirjale ja selgitustaotlusele vastamise seadus”, mis sätestab, et ettepanekule/kaebusele vastatakse viivitamata, kuid mitte hiljem kui 30 kalendripäeva jooksul selle registreerimisest.
3.2. Ettepanekutele ja kaebustele ei vastata juhul kui:
— esitanud isikut ei ole võimalik kindlaks teha;
— puuduvad esitanud isiku sideandmed;
— esitanud isik on selgelt väljendanud seisukohta, et ta ei soovi kirjale vastust;
— ettepaneku või kaebuse sisu ei ole loetav või arusaadav.
3.3. Vastuskirjaga mitte nõustumisel või hilisemate pretensioonide korral on avaldajal õigus pöörduda oma kaebuse või ettepaneku lahendamiseks järgnevate institutsioonide poole:
3.2. Ettepanekutele ja kaebustele ei vastata juhul kui:
— esitanud isikut ei ole võimalik kindlaks teha;
— puuduvad esitanud isiku sideandmed;
— esitanud isik on selgelt väljendanud seisukohta, et ta ei soovi kirjale vastust;
— ettepaneku või kaebuse sisu ei ole loetav või arusaadav.
3.3. Vastuskirjaga mitte nõustumisel või hilisemate pretensioonide korral on avaldajal õigus pöörduda oma kaebuse või ettepaneku lahendamiseks järgnevate institutsioonide poole:
OÜ LUNATUM, e-post: info@lunatum.ee, telefon 53 878 015
Terviseamet, e-post: info@terviseamet.ee, telefon: 794 3500
Eesti Tervisekassa, e-post: info@tervisekassa.ee, telefon 669 6630
Terviseamet, e-post: info@terviseamet.ee, telefon: 794 3500
Eesti Tervisekassa, e-post: info@tervisekassa.ee, telefon 669 6630